• Om iFokus
  • iFokus-bloggen
  • Intressesajter
  • Starta en sajt
  • Support
  • Logga in med Facebook
  • Bli medlem
  • Logga in
iFokus Hoppas du har en bra dag!
Reworking iFokus
  • Om sajten
  • Lexikon
  • Länkar
  • Medlemmar
  • Sök
  • A A
Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen Blogg/Hemsida Bloggning Design E-bok Författare Förlag Genre Korrekturläsning/lektörläsning Layoutprogram Manus Marknadsföring Omslag/Inlaga OT Publicering genom förlag Självpublicering Skrivregler Skriva på engelska Skriva på övriga språk Tips och råd Tryckeri Tryckt bok
Hur lång tid innan man får sitt ISBN-nummer?
3 svar

Linsenhejhej
2014-10-08
Nu är böckerna här!
4 svar

Zynell
2013-03-05
Vill du recensera "Dödens gåva"?
0 svar

Zynell
2013-03-03
Bestämma f-priset.
5 svar

Zynell
2013-02-28
Dödens gåva - ute bland nätbokhandlarna!
7 svar

Zynell
2013-02-23
Övrigt

Självpublicering - Del 1.

Det finns fördelar, men även nackdelar med att publicera sin bok själv. I denna serie om självpublicering tänkte jag börja med att prata om just detta. Läs mer »

Hur man gör en inlaga i Indesign - Del 1.

Det här är en snabbkurs för dig som är intresserad av att lära dig hur man gör en enkel inlaga i Indesign. Läs mer »

Hur ansöker jag om ett EIN nummer?

För att kunna publicera e-böcker hos till exempel Amazon och Smashword måste du ha antingen ett EIN nummer eller ett ITIN nummer. Ett ITIN nummer är krångligt att få, kan ta veckor och i värsta fall får du avslag. För att få ett EIN nummer måste du ha ett företag, men det tar bara några minuter att få. Läs mer »

Driva förlag - del 2

Din bok har precis kommit från tryckeriet och alltid känns jättebra, men nu är det dags att börja visa den för världen. Här kan du läsa om de första stegen du borde ta. Läs mer »

E-böcker.

E-böcker blir allt vanligare idag och de traditionella förlagen får alltmer konkurrens. Läs mer »

Boktips för ditt skrivande.

Ibland händer det vi allra helst vill undvika - vi fastnar i vårt skrivande. Kanske är det en mening som låter konstig, eller en särskrivning som förvirrar oss. Läs mer »

Självpublicering - Del 1.

Det finns fördelar, men även nackdelar med att publicera sin bok själv. I denna serie om självpublicering tänkte jag börja med att prata om just detta. Läs mer »

Heather Killough-Walden.

Heather Killough-Walden har självpublicerat över 20 böcker hos till exempel Amazon och är en av New York Times bästsäljande författare. Gillar du att läsa om heta vampyrer, varulvar och änglar rekommenderar jag varmt att läsa hennes böcker. Här kan du läsa en intervju som jag gjort med Heather! Läs mer »

Booksfactory.se

Ert polska tryckeri på Internet i Sverige. Läs mer »

Driva förlag - Del 1.

Det krävs inte mycket för att driva förlag. Idag räcker det med en dator och tillgång till Internet, men om man inte är försiktig kan kostnaderna lätt skena iväg. Läs mer »

Dödens gåva

Dödens gåva är en berättelse som utspelar sig under vikingatiden om omöjlig kärlek, en mörk förbannelse och om att ha hopp när inget hopp finns kvar. Kommer ut den 15 mars. Läs mer »

Nya inlägg på iFokus

• Babbel 9 dec.
  • Godmorgon 9 dec.
  • Firar du jul och isåfall hur?
  • Mina hamstarar slåss!!
  • Studie: funktionsmedicin ger bättre livskvalité
  • Kalljäsa hur funkar det?
  • Daglig Dharma 8 december, 2019
  • Grattis Finland!
  • - Visa fler -
Om iFokus Mobilversion Annonsera Kontakta oss Support Användaravtal Skrivregler Cookies
iFokus logo

LONDON - NEW YORK - PARIS - MILANO - TOKYO - HONG KONG - RESTEN AV VÄRLDEN

© Copyright Internetfokus i Sverige AB

Tillbaka till toppen