Annons:
Etikettot
Läst 2176 ggr
[Diddit]
2015-06-09 22:13

Vad tycker ni? - älska mig

skrev lite, har tankar om att skriva en bok men känner mig inte redigt redo än. Vill gärna höra vad ni tycker om texten, om det är okej? är relativt ny i denna sajten. vill gärna höra kritik och vad jag hade kunnat gjort bättre. vad jag var bra på och vad jag var dåligt på.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Älska mig.

Klockan är 09:45 och lilly vaknar utav att solen skiner sin värme mot sitt ansikte, hon öppnar ögonen smått men ligger kvar en stund, och lyssnar intressant på hur hennes pappa Michael och hans kompis Joakim som sitter vid utemöblerna på trädgården och pratar om hennes mående och hör hur de försöker förstå sig på hennes beteende.

Lilly har alltid varit annorlunda, sedan barnsben så bråkade hon mycket och betedde sig väldigt defensivt. Hon känner hur tårarna börjar rinna, att vakna upp på detta sättet var såklart inget hon hade förväntat sig, att känna hur folk pratar om en, både om bra och dåliga saker. Hon torkar bort tårarna, som påminde henne om hur annorlunda hon var, om hennes liv och sin uppväxt som bestod utav att ha en pappa till alkolist och en mamma till knarkare, det hade dock bättrat sig för pappa, han drack inte så mycket längre. Hon reser mig upp och letar fram ett anständigt plagg och sätter upp mitt mörka långa hår i en tofs, jag går ner för trappan och ut till pappa och hans kompis.
'' Vad pratar ni om?'' sa Lilly med en bestämd ton.
'' jag berättade bara hur du har bättrat dig, gjort framsteg psykiskt'' sade Michael.
Ja men eller hur, mina demoner fanns fotfarande kvar i mitt huvud.
Lilly satte mig ner, tog ett glas juice och en fralla och tog en tugga medans jag kollade på sina katter som lekte över trädgården.
'' kom du in på gymnasiet som du ville? '' frågade Joakim
'' Ja, tänk att jag lyckades till slut!''
Joakim fick ett leende på läpparna och vågade fortsätta diskussionen.
'' Så vilken linje blev det? ''
'' Naturbruksgymnasiet, jag hade många val men det fick bli detta, sedan ska jag förmodligen plugga på högskola till veterinär'' sade Lilly.
'' Wow, det är verkligen svårt att bli veterinär, det är mycket studerande och man måste komma högt upp på listan som veterinär'' sa Joakim förvånat.
'' Det gäller bara att kämpa, med detta plugghuvudet jag har nu så kommer jag nog lätt kunna komma igenom utbildningen snabbt.''
Men Lilly hade igentligen inte så bra självförtroende, och hon var extremt stresskänslig, så fort hon hamnade i en svacka så bröt hon ihop, gav upp, och det krävdes mycket för att få tillbaka motivationen igen.

Hon satte sig på en sten på trädgården, studerade sin svarta katts gula ögon som lös av kontrast, och smekte honom på kinden. Detta var det som fick hennes humör att hålla uppe, hennes djur. Hon hade alltid älskat djur och de hade alltid tröstat henne när hon hade haft sina värsta dagar.
Det börjar gå mot kvällen och Lilly ligger i sin säng och försöker sova, händelser spelar sig upp i hennes huvud, fantiserar om sin stora kärlek, som hon aldrig hade fått uppleva. Lilly var en storromantiker och låg alltid och undrade om hon skulle bli en sån sur tant som hade 50 katter och rökte under fläkten resten av livet eller om hon någon gång skulle hitta sin rediga kärlek, en man som hjälpte,tröstade och lyssnade på henne när hon hade något viktigt att berätta. Förut brukade hon träffa killar som oftast brydde mer om sig själva och struntade i Lilly, medans Lilly låg på sitt rum och grät av förtvivlan.
Hon känner hur ögonlocken sluter sig,hur hon sakta somnar in.

Hon sitter vid bryggan med sin bästa kompis Alice, för övrigt så pratar dom allt ifrån killar, minnen och smink. Hon lägger sig på sin handduk och sluter ögonen för att sola sig, hon känner att en skugga skymmer solen för henne, hon tittar upp och får syn på en kille, en vältränad lång kille.
'' Tjena, är dessa solglasögonen dina?''
Lilly och Alice var de enda tjejerna på stranden, eller det var bara dom, så han kunde ju inte ha misstagit sig.
'' Ja, tack så mycket! Jag undrade vart dom hade tagit vägen. ''
Han log och jag såg Alice flina i ögonvrån, och jag visste precis vad hon menade med den där blicken.

'' Jag heter Alex förresten, får jag hålla er sällskap?''
Både Lilly och Alice sträckte fram handen och presenterade sig.
'' Ja, självklart '' sade Lilly med ett glatt leende.
Gud, han såg helt magnifikt ut, han hade en skarp käklinje, musklerna syntes tydligt och han hade bara badshorts på sig, och flip flops.
Jag såg på Alice medans hon tittade på Alex, man såg tydligt hur han var ögongodis för henne, och Lilly kunde ju inte göra annat än att hålla med.

''Så Lilly, hur gammal är du?'' Sa han frågande, man såg tydligt på honom att han försökte se hennes ålder genom att jämförda hennes kropp och utseende.
'' Jag är 16, fyller 17 snart, själv?''
'' 19, fyller 20 i augusti'' sade Alex med ett leende som hade kunnat få vilken tjej som helst att tuppa av. Alice satt vid sidan om dem och såg vad som pågick, de gillade varandra, tänkte hon medans hon fick ett leende på läpparna.

''Vad är det? vad ler du åt? sa Lilly skrattande
'' Inget speciellt'' Svarade Alice med ett flin på läpparna.
''Jag borde nog gå hem, du kan väl höra av dig senare?'' Sade Alice

Lilly nickade mot Alice, och nu var det bara Hon och Alex kvar, det skulle bli jobbigt om de inte hade något att prata om, kanske han stannade här för Alice skull? För i Lillys värld så kändes det som att ingen var intresserad av henne, det var alltid Alice som var den tjejen alla ville ha, hon hade långt blont hår och former på kroppen som en man hade kunnat döda för, medans Lilly var helt platt och hade inget att erbjuda.

'' Så, vill du göra på något?'' Frågade Alexander undrande.
Han verkade osäker.
'' Ja visst, vad vill du göra?'' Sade Lilly medans hon försökte trycka bort leendet som avslöjade hur hon gillade honom.
'' Vi kan promenera, jag vet ett riktigt fint ställe.''
'' Visst'' Sade Lilly.

De gick längst med en stig, diskussionen flöt på och hennes nervösitet hade lagt sig. Han tittar på henne med en lyssnande blick,Lilly pratade om sin uppväxt och sättet andra har bemött henne, missförstått henne och sina hemska bilder hon hade kvar i huvudet som liten. Han tittade på henne med en ledsam blick, la sin hand om hennes midja, och de stannade upp. La han verkligen sin hand på hennes midja? varför? Lilly hade låga tankar om sig själv men försökte skjuta undan dem, medans de hade stannat upp tittade de länge på varann, deras blickar möttes och hon önskar där, just i den sekund att han kysste henne. Men hon undvek tankarna och tittade ner i marken medans hon sparkade lätt på en sten.

'' Jag vet inte hur andra killar har behandlat dig, men tro mig, jag är inte som dem. '' Sade Alexander.
Hon stod tyst, visste inte vad hon skulle svara, de hade ju precis mött, kunde man bli kär såhär snabbt verkligen?
'' Nu har jag pratat tillräckligt om mig, nu får du berätta om dig själv lite'' Sade hon.
'' Jag tyckte faktiskt om att höra dig berätta, men visst, jag kan berätta '' Sade han med ett leende.

De fortsatte promenera, hur långt skulle de gå igentligen? Alex pratar om sin uppväxt där han oftast var tvungen att dölja sina känslor, hans föräldrar var strikta och ville vara perfekta, ville visa att de var bättre än alla andra. Alex var såklart det svarta fåret och föräldrarna var missnöjda över honom, över att ha fått ett barn som har problem. Han berättar även att han hade en bror som hade omkommit i en olycka, och nu var det plötsligt Lilly som såg sorgsen ut, hon tittade på honom, hon ville bara smeka handen genom det gyllenbruna håret och sedan krama om honom.

'' Nu är vi framme'' Sade Alex, med blicken mot Lilly.
'' Det är verkligen fantastiskt,så vackert!''
''Lika vackert som du då menar du ?'' Sade han med ett kärleksfullt leende på läpparna.

Hon log, hon kunde inte hålla med till fullo, men hon försökte ta åt sig komplimangen. De hade kommit till en äng, och mitt på ängen stod en stor ek som de satte sig under, Alex tog en tröja ur sin ryggsäck och la under Lilly, så hon inte skulle smutsa ner sig.
''tack '' sa hon tacksamt.
Hände detta verkligen? Lilly hade aldrig varit en tjej killar hade varit trevliga mot, som aldrig hade betett sig såhär snällt, men Alex, han var speciell. Hon tittar på honom, han sitter och tittar ut över ängen och hon betraktar hans vackra ansikte.
Han vände sig mot henne, tittade henne djupt i ögonen och la sin stora hand på hennes kind och kysste henne, han kysste äntligen henne. Hon blev varm i kroppen och började få handsvett, hur kunde hon bli nervösare än det här tänkte hon. Han släppte henne lätt, och hon såg i hans ögon att han var sorgsen, att något var fel.
'' vad är det, är något fel?'' Sade Lilly
'' Nej, absolut inte.''Sade Alex
'' Duger jag inte för dig, eller har du flickvän?''
'' Nej, absolut inte, du duger mer än väl och jag har inte haft en flickvän på väldigt länge, det har inte varit min grej redigt. ''
'' Hur menar du nu?''
'' Jag har alltid blivit sårad, alltid hållit mig undan från tjejer just för att jag inte har kunnat lita på dem.''
'' Men du litar på mig..?''
'' Ja, förvånadsvärt så gör jag det'' log han lätt.
'' Fryser du?'' Frågade Alex
'' Ja, lite faktiskt'' Sade Lilly
Det hade blivit kväll, det var inte mörkt men det var lite kyligt och myggorna kom till anfall.
'' Ta på dig min tröja och så sätter du dig i mitt knä, om du vill då alltså.'' Sade han.

Hon tog på sig tröjan, satte sig i hans knä och han omfamnade henne, han tryckte in sin näsa mot hennes hår och luktade, det luktade ljuvligt, lukten fick hans hjärta att pulsera snabbare. Efter att de hade pratat en stund så hade Lilly nästan somnar, hon måste ha varit trött efter en sån lång dag. Han tog tag om henne hårdare och vände henne mot sig så hennes huvud vilade mot hans bröst. Han drog sina fingrar genom hennes mörka hår och pussade henne mot håret.
'' Lova mig att aldrig lämna mig'' Sa Lilly med en bekymrad röst, som om det hade hänt förut.
'' Jag lovar, jag ska aldrig lämna dig'' Sa han med en trygg ton och hon somnade till slut, han satt uppe ett tag men studerade henne, vågade inte väcka henne för att bege sig hemåt, Han kände hur ögonlocken slöt sig och han lutade huvudet mot trä stammen och somnade.

Text av Sabina Sjöström

Annons:
[Diddit]
2015-06-10 13:26
#1

ingen alls som kan kommentera ?

CamC
2015-06-11 20:07
#2

Testa skrivlust.ifokus istället - folk verkar vara mer aktiva där. :)

GardenTourist
2018-06-08 08:45
#3

Jag är ny här också . Låter lite som att skrivlust skulle passa bättre för det här som tidiga inlägg rekommenderade Men lite tips Utveckla hennes beteende ur pappans o ch Joakims synvinkel Använd order mentalt istället för psykiskt . Utveckla hennes tankar om hur demonerna tagit över och hur det känns för henne och hur andra upplever henne utifrån hon själva Beskriv hur hon ser ut, mer än bara vacker . Hårfärg ögon etc Vart är det någonstans ? Är lite intresserad av att veta i o med att hon somnade i Typ lite sånt så får du även lite mer text 😊 Annars är det en jättehärlig novell , förläng texten med "små" detaljer ☺️☺️

If the whole world was blind, how many people would you impress?

GardenTourist
2018-06-08 08:46
#4

😂😂😂🤣 såg nu att det var ett jättegammalt inlägg 😂😂 Sidan verkar inte vara så aktiv då inlägget stod ganska långt upp Hoppas ni finns kvar

If the whole world was blind, how many people would you impress?

Upp till toppen
Annons: