Annons:
Etikettsjälvpublicering
Läst 3570 ggr
Sabsan
2015-01-11 00:15

Print-on-demand

Är det någon som har erfarenhet av print-on-demand? T.ex. publit eller liknande? Hur fungerar det? Tjänar man mer eller mindre på det jämfört med att trycka upp boken och ha på lager? Vad är för- respektive nackdelarna?

Annons:
Niklas
2015-01-11 10:41
#1

Jag har gjort det länge. Books-on-demand.com i Visby. Det är precis som du skriver, det är billigare att komma igång, men vinsten per bok blir mindre.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Eva i Bie
2015-01-11 10:59
#2

Jag har tryckt min egen bok "Sjöfarerskan"hos Vulkanmedia.se.  Jag valde Författarpaketet, som är ett bra val där man bl.a. får ut böckerna på nätet via Bokus,  Adlibris och Vulkanmedia.  Man får också en e-bok gratis.  Alla böckerna är sålda, jag fick royalty för varje såld bok utom e-boken. Så jag har faktiskt inte förlorat något på min beställning. Jag tryckte upp 100 ex. för 6.500 kr., vilket jag alltså fått igen.

Jag blev sedan erbjuden att trycka boken "print-on-demand", vilket innebär att man trycker upp enstaka ex. på beställning. Detta kostar mig ingenting, men jag får heller ingen royalty för det. Boken finns också som e-bok på biblan, gratis nedladdning.

MVH

Eva i Bie

Sabsan
2015-01-11 12:18
#3

#1 och #2 Tack för att ni delar med er av era erfarenheter!

sverreek
2015-01-11 17:15
#4

Tack för tipsen! Hade ingen aning om att där fanns så många att välja mellan.  Hade tidigare idag börjat kika på http://www.solentro.se/
De hade en trevlig funktion dock för att se hur texten spred ut sig längs sidorna med ett coolt redigeringsläge. Men det har säkert de övriga också. Ska kika på dem. P.S jag är splitterny här på siten :-)

Penmedown
2015-04-01 23:07
#5

Amazon's Createspace är bra tycker jag. Jag publicerar genom dom.

~Pen

Writer's block: when my imaginary friends stop talking to me.

Allt oviktigt
2015-09-01 11:04
#6

Jag använde BoD.  Mycket tack vare att boken blir tillgänglig på många ställen (adlibris, bokus med fler) och att den ekonomiska risken är liten

Annons:
Upp till toppen
Annons: