Annons:
Etikettsjälvpublicering
Läst 1408 ggr
[Linsenhejhej]
7/24/14, 5:50 PM

BTJ, skatt och vinst

Är det så att endast företag kan anmäla en bok till BTJ för att böckerna ska kunna köpas in av bibliotek? Eller kan även privatpersoner göra det? Hur gör man i så fall?

Hur är det när man trycker en bok via till exempel Booksfactory och säljer den? Betalar man skatt? (Jag har ingen koll på ekonomiska saker 😊).

Hur mycket betalt bör man ta för en memoar (mjuk pärm) med drygt 200 sidor? Vad är ett rimligt pris?

Tack!

Annons:
Niklas
7/24/14, 5:59 PM
#1

Jag tror nog att du kan skicka boken till Bibliotekstjänst även som privatperson. Kan inte tänka mig att det spelar någon roll varifrån den kommer. Ofta skickar nog tryckeriet boken till bland annat Kungliga Biblioteket. När det gäller pris är det väldigt svårt för någon annan att ge råd. Ta det högsta pris du tror att folk vill betala för den. ;-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Zynell
7/26/14, 10:38 PM
#2

#0 Om du har giltigt VAT-nr (org nr) gäller 0 % hos Booksfactory. Om boken har ISBN-nr gäller 5 %. Utan ISBN nr eller VAT-nr gäller 23 % moms hos Booksfactory. Om du vill ha mer info kontakta min mamma som är representant för Booksfactory här i Sverige info@booksfactory.se. 🙂

Upp till toppen
Annons: