Annons:
Etikettförfattare
Läst 1048 ggr
Penmedown
2014-01-27 12:58

Med eller utan press?

När flödar orden som mest, när ni har hundratals läsare som hela tiden frågar när boken kommer samtidigt som ditt schema är fullpackat, eller när allting är tyst och lugnt, ingen som stör och ingen tidsbrist?

Själv har jag märkt att jag behöver lite press. Om allting går för bra så har jag en tendens att starta ännu ett projekt och jobbar lättare när paniken är runt hörnet.

~Pen

Writer's block: when my imaginary friends stop talking to me.

Annons:
Zynell
2014-01-27 18:56
#1

Svårt att säga, men jag skulle nog säga att det varierar för mig. Lite press är nog bra, men för mycket gör att jag inte gör något alls istället. Däremot behöver jag mycket variation när jag arbetar. Om arbetet blir för monotont tappar jag lätt intresset. Därför blir det lätt att jag sysslar med flera saker samtidigt. Skriver till exempel på ett manus samtidigt som jag piffar till omslaget och planerar nästa manus eller något sådant. Så det blir lite hoppigt, men det viktiga är att jag kommer framåt. Borde inte vara många veckor nu innan min första bok på engelska kommer ut. Kommer då att lägga upp den på Amazon.

Imasy
2014-03-10 12:49
#2

Kreativitet överhuvudtaget, tvärdör för mig om jag känner mig "tvingad" till det. Oavsett vad jag gör, så måste det vara ett frivilligt val från min sida, att jag har en lust och längtan efter att hålla på med just det, annars blir det bara en soppa av det hela.

Sedan spelar det ingen roll om jag skriver, målar, virkar eller vad det nu kan vara.

Upp till toppen
Annons: