Annons:
Etikettomslag-inlaga
Läst 1270 ggr
Zynell
2013-08-02 11:43

Omslag till Her cyborg.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är omslaget till min nästa bok. Hade inte råd med många bilder den här gången, så det fick bli något enkelt. Säg gärna vad ni tycker!

Annons:
Niklas
2013-08-03 09:09
#1

Ansikten har en dragningskraft. - Vinjetteringen ser lite ojämn ut. Ungefär som om den vore målad för hand. - Jag tycker att det ser lite konstigt ut med ojämn marginal runt den nedersta texten. I övrigt gillar jag kombinationen av bild och text.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Eva i Bie
2013-08-03 10:50
#2

Hej Nellie!

Jättefint omslag. Men jag förstår inte att du måste betala för omslag, det kan du ju göra ett själv. Det finns ju hur mycket gratisbilder och wordart  som helst som du kan använda dig av på nätet

Jag har gjort flera omslag själv till de böcker jag korrekturläst. Alla nöjda o glada.

Sen skickar du ju bara in omslag och text för sig till förlaget/tryckeriet så fixar dom det.

Själv tycker jag det är jätteroligt att göra omslag, bild-design är verkligen intressant att hålla på med.

Zynell
2013-08-03 13:03
#3

#1 Tackar! Ska ta mig en titt på det, men vad betyder vinjettering?

#2 Tack, Eva! Kul att du gillar det. Jag har gjort det där omslaget själv. 🙂Det som kostade var bilden på killen som jag köpte från Dreamstime. Det är verkligen roligt att göra omslag, men jag är fortfarande en nybörjare.

Niklas
2013-08-03 13:55
#4

#3: Vinjettering är när du gör så att kanterna övergår i svart.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Zynell
2013-08-03 14:59
#5

#4 Ok, då vet jag. :)

Zynell
2013-08-03 18:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Ser vinjetteringen bättre ut nu, eller borde jag ändra lite till? 🙂

Annons:
Niklas
2013-08-03 20:10
#7

Något bättre kanske. 🙂 Målar du dit den eller använder du något verktyg?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Zynell
2013-08-03 20:26
#8

Jag lägger en lagermask på bilden innan jag använder ett toningsverktyg.

Niklas
2013-08-03 21:08
#9

Okej, ja, det är inte så enkelt att göra det för hand.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

anetteomelett
2013-09-05 18:38
#10

Får jag fråga, varför skriver du på engelska? Är engelska ditt modersmål? Du verkar nämligen kunna svenska också, men kanske känner du dig inte bekväm att skriva på svenska? Blev nyfiken.

Omslaget ska du vara väldigt nöjd med! Det syns att du är konstnärlig av dig, det är bra då antar man att du uttrycker dig lika konstnärligt när du skriver.

Niklas
2013-09-05 19:21
#11

Engelska är en väldigt mycket större marknad.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Zynell
2013-09-05 19:27
#12

#10 Kul att du gillar omslaget. 🙂 

Engelska är mitt tredje språk. Jag är född i Polen och uppvuxen i Sverige. Jag har publicerat två böcker på svenska men kommer framöver att bara skriva på engelska pga det Niklas skriver. Självpublicering existerar dessutom nästan inte här i Sverige medan utomlands är det ett stort ämne, framför allt hos Amazon. Det är lättare att lyckas utomlands och kunna leva på sitt skrivande än vad det är här i Sverige.

Upp till toppen
Annons: