Annons:
Etikettomslag-inlaga
Läst 1637 ggr
Zynell
4/28/13, 2:33 PM

Omslag till min nästa bok.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag börjat sätta ihop nästa omslag till min kommande bok. Omslaget till e-boken har ni redan sett. Omslaget till den tryckta boken tänkte jag skulle se ut ungefär så här. Jag vet att texten behöver korrigeras lite, men kom gärna med kommentarer om andra saker som bör ändras.🙂

Annons:
VildaVittra
4/28/13, 2:54 PM
#1

Jag tycker inte direkt att tjejens frisyr, smink och kläder för tankarna till vikingatiden.🙂 Risken är att jag skulle hoppa över boken i bokhandeln då omslaget ger mig lite "kioskromanvibbar".

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Zynell
4/28/13, 2:57 PM
#2

Intressant! Har jag faktiskt inte tänkt på att omslaget kan uppfattas som kiosklitteratur.

Den här boken har inget med vikingatiden att göra. Det är en fantasyberättelse. 🙂 Det är en helt annan serie.

Niklas
4/28/13, 8:36 PM
#3

#0: Skriver du inte en kort presentation av författaren på baksidan? Det ser ut att finnas gott om plats för det. 

Sen skulle jag vilja ha bokens titel även på baksidan. Den som bara ser baksidan kan inte veta vad det är för bok annars utan att läsa hela texten. 

Förlagsnamnet tycker jag kan flyttas ner till samma höjd som författarnamnet på framsidan. Och boktiteln upp till framsidans höjd. 

Är det någon tanke med att baksidetexten börjar så långt ner? Jag skulle vilja att det finns en marginal som bildar en jämn ram på baksidan. 

Som med framsidan tycker jag att även texten uppe till vänster på baksidan syns för dåligt med svart på grått. Du kan prova att laborera med en ljus kantlinje på texten. Samma sak gäller ditt efternamn på framsidan och ryggen. 

Fint omslag för övrigt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Zynell
4/28/13, 10:50 PM
#4

Tackar! Ska tänka på de sakerna. 🙂

Upp till toppen
Annons: