Annons:
Etikettövrigt
Läst 1183 ggr
Rita-S
4/9/13, 11:35 AM

Ljudböcker?

Hur många här inne läser in sina böcker som ljudbok eller podcast eller motsvarande? :)

En kompis till mig är författare, och jag fick nyss chansen att läsa in hans ena bok som ljudbok. Nu vill han hemsk gärna att jag läser inn alla andra böcker han redan har gett ut som pappersböcker och att jag även skall läsa in kommande böcker med manuskriptet redo för inläsning!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Zynell
4/9/13, 6:12 PM
#1

Det är inget jag någonsin funderat på, men det låter roligt att få läsa in en bok. 🙂

Niklas
4/9/13, 7:31 PM
#2

Jag är det inte. Jag tror inte fackböcker gör sig så bra som ljudböcker.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Rita-S
4/9/13, 7:51 PM
#3

#2 är nog lite svårare att locka läsare då ja :) Fast jag tror nog blinda och synskadade kanske kunde haft nyttja? Beror kanske litet på fackboken kanske..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Niklas
4/9/13, 8:43 PM
#4

Det är sant. Å andra sidan är det enkelt att få en e-bok uppläst på till exempel en Mac.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Rita-S
4/9/13, 8:45 PM
#5

Jo det finns program som läser upp både till Windows, Os X och Linux :) Fast jag tycker dessa låter mer mekaniska, metalliska. Dock fungerar det alldeles utmärkt för att få veta vad texten innehåller utan förmåga att läsa vare sig man inte kan se eller man ser dåligt :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: