Annons:
Etikettsjälvpublicering
Läst 2415 ggr
Odette
2013-03-03 17:48

Beställa bok via nätet?

Hej!
Jag har ett bokprojekt på gång och har mer eller mindre gjort den klar. Tanken är att jag ska beställa hem ett gäng böcker och sedan kan de som vill ha den, köpa den via mig. Men problemet är ju kostnaden såklart, det var betydligt dyrare än jag hade hoppats på Ledsen Tanken är inte att jag ska tjäna pengar på detta men man vill ju inte gå back för varje bok man får såld.
Jag hade tänkt beställa via Solentro, men 300kr/st är det inte många som kommer att betala för min bok tyvärr.

Så är det någon som har tips på andra sidor där man kan beställa ifrån? Jag vill ha möjlighet att göra boken själv, lägga in bilder osv. Har sett att det finns olika sidor där man måste skicka in ett manus, så de bearbetar och ordnar boken själv så att säga. Men jag vill göra det själv och det ska vara en "riktig" bok och ingen e-bok.

Någon som beställt efter egna böcker och kan rekommendera någon sida?? Alla tips är välkomna!

Mvh Monica 🙂

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Annons:
Zynell
2013-03-03 20:54
#1

Jag skickade min bok till ett tryckeri som jag kan rekommendera. De är till för både privatpersoner och förlag. Minsta belopp man kan beställa för är 500 kr. Det blir några böcker för den summan, beroende på hur stor boken är, hur tjock inlagan är osv. 

Ta dig en titt här: www.booksfactory.se

eller läs artikeln som finns här på sajten om tryckeriet.

Min bok hamnade på ca 29 kr/exemplar för mig och jag beställde 200 exemplar. Jag har också gjort det mesta själv med min bok, fick dock hjälp med omslaget.

Lycka till med din bok! 😃

Odette
2013-03-03 22:34
#2

Låter toppen! Jag ska definitivt kolla den länken, skönt- nu kan jag sova gott i natt. Haft sån ångest över detta ;(

Tack! 🙂

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Zynell
2013-03-03 22:46
#3

Varsågod! 🙂

Om du vill ha hjälp eller har frågor är det bara att skicka mail till dem. De hjälper gärna till.

Niklas
2013-03-04 10:28
#4

#0: Jag skulle satsa på e-bok. Då kan du komma igång för 500 kronor.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Odette
2013-03-04 15:47
#5

#4 Jag vill inte ha någon e-bok, jag vill ha en vanlig bok man kan ha i handen. Det är lite det som är halva grejen, är den typen av bok :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Odette
2013-03-04 15:52
#6

Däremot verkar det riktigt tjorvigt booksfactory, man måste veta exakta mått hit och dit och jag fattar hälften av allt.
På solentro kan man skapa sidorna själv, sitta och leka med text och bilder, flytta text, ändra och lägga till sidor osv osv. Vilket jag tyckte var super bra för då ser man ju bokens helhet direkt.
På booksfactory ska man alltså mäta upp vilka mått boken ska ha, parametrar hit och dit. Sen då?

Känns som jag bryter ihop snart, jag vill bara att det ska vara enkelt 😭

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Annons:
Niklas
2013-03-04 16:59
#7

Om det inte är väldigt många sidor och bilder kan du titta på Books-on-Demand.com.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Odette
2013-03-04 20:23
#8

#7 Tack för tipset, ska göra det genast!

Jag kanske ska säga att det är mkt bilder som ska in också, så inte bara en textbok. Verkar som en del sidor är mer anpassade till just textböcker. Men jag kan ha fel, har knappt hunnit kolla på detta å det är ju en djungel att försöka ge sig in i detta.

Väldigt tacksam för era tips iaf, det ger mig något att gå på åtminstone 👍

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Niklas
2013-03-04 20:40
#9

Färgbilder gör att priserna snabbt sticker iväg.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Odette
2013-03-04 20:45
#10

Ja jag kan tänka mig det, men hur går det till egentligen? Alltså, på solentro har jag ju lagt in texterna som jag vill ha det, med bilder och allt.
Men på dessa sidor ska man skicka in texten, å de fixar eller? Jag menar hur gör man då med bilderna?

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Niklas
2013-03-05 03:32
#11

Till BOD kan du antingen skicka en färdig bokfil eller betala dem för att göra det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Odette
2013-03-05 15:02
#12

Ja jag börjar förstå mer nu hur man ska göra så jag ska börja med att sammanställa allt i en pdf fil. Sedan får jag kolla runt och jämföra priser på olika ställen.
Tack igen för tips & support ^^

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Upp till toppen
Annons: