Annons:
Etikettlayoutprogram
Läst 1720 ggr
Zynell
2013-02-19 14:52

Indesign.

När jag startade mitt förlag valde jag ett välkänt och beprövat layoutprogram som jag vet många använder sig utav. Jag satsade på Indesign. Jag gick aldrig något kurs eftersom det är dyrt (ca 5000 kr eller mer) utan valde att lära mig allt själv. Det tog mig nästan två dagar att bara klura ut hur man sidnumrerar ett dokument i Indesign, men som tur var vann envisheten och nu känner jag att jag har koll på åtminstone grunderna i Indesign. Det är verkligen ett väldigt bra program och man har stor nytta av det. Jag har hittills gjort egna visitkort och vykort på Indesign, förutom inlagan till min bok. Med programmet går det också att kontrollera om omslagets alla mått stämmer överens med det som man beställde från en designer eller gjort själv. Nackdelen är att programmet kostar mycket, ca 8000 kr, men det är helt klart värt pengarna.

Har du erfarenhet av Indesign?

Annons:
Yelly Bean
2013-02-24 08:16
#1

Det är ett jättebra program som de professionella använder sig av, 🙂 Jag hade väl tur då som gick media och jobbade mycket med det. 😎

Zynell
2013-02-24 10:47
#2

Roligt att höra att du också gillar programmet! 🙂 Synd bara att det är så dyrt, men det är då bra att man kan prenumerera på det. Ska snart själv starta en egen prenumeration för jag kommer definitivt behöva programmet mycket längre fram.

Upp till toppen
Annons: