Annons:
Etikettsjälvpublicering
Läst 1129 ggr
Alwyn
2013-12-06 09:34

Nybörjarfrågor

Hej allihopa, vilket trevligt forum!

Jag har skrivit en barnbok som jag även illustrerat själv. Nu börjat det bli dags att trycka och ge ut den! 

Jag tänker göra det själv, då det är så svårt och tidskrävande att brotta sig in hos bokförlag samt att det är viktigt för mig att den blir som jag har tänkt mig. Mitt första dilemma blev att hitta någon som trycker och binder in små böcker med liten inlaga i hårdpärm! Letade överallt i Sverige men nu har jag hittat ett 👍

Kostnaden per bok hamnar dock runt 80:- styck exklusive moms så de blir nog för dyra att få in i någon butik (barnböcker säljs för max 199:- styck idag). Jag har ett företag själv med webbshop där jag kan sälja dem! Några funderingar:

Hur mycket lägger bokhandeln på i pris när de ska sälja en bok?

Jag har fått ISBN nummer skickade, hur skapar jag på bästa sätt (inte för dyrt) streckkoder och EAN kod av ISBN koden?

Måste man verkligen skänka böcker till Kungliga biblioteket PLUS sex universitetsbibliotek? Det blir dyrt….

Annons:
Niklas
2013-12-07 15:21
#1

"Hur mycket lägger bokhandeln på i pris när de ska sälja en bok?" Det är väldigt olika. En del nästan inget, andra 100 %. "Jag har fått ISBN nummer skickade, hur skapar jag på bästa sätt (inte för dyrt) streckkoder och EAN kod av ISBN koden?" Det brukar finnas webbtjänster och program där man kan göra det gratis. Jag tror att jag har ett sånt program och kan hjälpa dig om du vill. "Måste man verkligen skänka böcker till Kungliga biblioteket PLUS sex universitetsbibliotek? Det blir dyrt…." Japp.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Alwyn
2013-12-07 17:24
#2

Tack snälla för svaren! Det vore snällt om du kunde hjälpa mig med streckkoden, jag mailar dig om det :)

Upp till toppen
Annons: