Annons:
Etikettförlag
Läst 1890 ggr
Swadika
2013-04-16 21:04

Ge ut sin bok själv

Om man vill ge ut sin bok själv, krävs det att man har ett eget förlag då? F-skattesedel? Jag hittade inte svaret på sajten men det kanske bara var jag som letade dåligt.

Jag vill gärna publicera min bok om kanske ett år eller så när den är korrektur läst ordentligt, men jag vill inte skicka till ett stort förlag, dels för att jag vill ha kontrollen över min bok, plus att jag hörde utav en som fick ändra sin ena karaktärs namn.

Jag skriver inte för att tjäna pengar utan för att det är roligt, därför behöver jag inte gå i mycket vinst och vill därför publicera själv. Men jag förstod inte just det om man måste ha ett eget förlag eller om det går att publicera själv ändå?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
Niklas
2013-04-17 07:02
#1

Ett förlag behöver inte vara ett företag. Om du ger ut din bok själv är det du som är förlaget. F-skattsedel handlar om hur du tjänar pengar. Bäst är nog att ringa Skatteverket och fråga om du behöver ha F-skatt. Jag kan tänka mig att de tycker det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Swadika
2013-04-17 09:22
#2

Okej skönt att man slipper starta eget företag i alla fall :) Det jag tänkte på är om det räknas som hobbyverksamhet eller inte, men det är ju bara ett visst antal tusen som man får tjäna där innan man måste betala skatt på det också. 

Men jag  får ringa :) tänkte inte ens på att man kunde göra det, haha :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Zynell
2013-04-17 11:04
#3

Jag har för mig att det räknas som hobbyverksamhet så länge man inte tjänar över 30 000 kr/år på det man gör, men jag föreslår också att du kollar med skatteverket.

Swadika
2013-04-17 11:11
#4

Ja jag har också för mig något sådant, men jag tänkte försöka ringa idag eller imorgon eller om man kan skicka mejl om jag hittar någon mejladress :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Niklas
2013-04-17 11:43
#5

Du kan också lägga ut en fråga på Företagande iFokus. Där borde finnas någon som vet.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Swadika
2013-04-17 11:47
#6

Ja det är sant, jag börjar nog där :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
Niklas
2013-04-17 11:50
#7

:-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Swadika
2013-04-18 22:07
#8

Varken svar på företagande eller skatteverket, tänkte försöka ringa imorgon eller på måndag 🙂

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Upp till toppen
Annons: