Annons:
Etikettgenre
Läst 1584 ggr
Zynell
2013-02-14 22:57

Vilken genre föredrar du?

Finns det någon speciell genre som du föredrar att skriva inom? Och vilken genre skulle du aldrig kunna skriva inom?

Jag skriver framför allt paranormal romance böcker. Det händer att jag kommer på idéer för böcker inom genre som fantasy och young adult, men jag gillar inte att låsa mig vid en genre. Kommer jag på en idé inom en annan genre så skriver jag ned den.

Deckare däremot, verklighetstrogna böcker osv har jag svårt för. Vet inte varför, men det har aldrig tilltalat mig att läsa sådana böcker. Filmer inom dessa genre går dock bra.

Annons:
Niklas
2013-02-28 08:02
#1

Jag är precis tvärtom. 🙂

Jag skriver enbart facklitteratur. Jag önskar att jag kunde skriva fiktion också, men jag har inte klurat ut hur jag ska angripa det än. Däremot har jag ett gäng idéer till romaner så jag hoppas att jag nån gång knäcker den nöten.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[MikeW]
2013-02-28 13:23
#2

Jag gillar att skriva fantasy, och lite dröm temat. Jag gillar att skriva saker som har mycket mer mening än vad man först ser när man först läser det.

Och gillar även skriva saker som får människor att säga "vänta, va?"

:P

Zynell
2013-03-03 12:32
#3

#1 Tycker att det är roligt med hur olika det kan vara. 🙂 Min son som är 9 år gammal föredrar faktaböcker framför sagor. Han är en riktig liten kunskapsslukare och vill veta allt om hur saker fungerar. Själv kan jag tycka att det kan vara intressant att läsa sådana böcker, men jag skulle aldrig orka med att skriva en faktabok. Känns för tråkigt. 😛

#2 Jag håller med. Det är väldigt roligt att överraska läsaren. 😃

Upp till toppen
Annons: